Politică Business Actualitate Evenimente Sport Administraţie Interviu  
Actualitate
Mobilităţile şcolare, o şansă de integrare europeană
0 Publicat la 4 martie 2015, ora 16:19, 2258 / 1209 afişări + Revista Micapi
Nota medie 6.0/10 din 585 voturi
   
Dimensiunea Europeană a Liceului de Arte Marin Sorescu a fost stabilită prin mobilități şcolare cu scopul promovării și îmbunătățirii strategiilor și metodelor de predare, în concordanță cu ultimele noutăți la nivel european odata cu finanţarea prin programul Erasmus+ a 6 mobilitaţi in cadrul proiectului Dezvoltarea abilitaţilor creative de predare şi comunicare cu nr. de referinta 2014-1-RO01- KA101-000267.

          Prezenţă activă în peisajul artistic al urbei, Liceul de Arte „Marin Sorescu” este școală Europeană în anul 2005, deschizându-și porțile în fața doritorilor de cunoaștere și frumos având un corp profesoral de exceptie (peste 150 de cadre didactice și colaboratori) și o bogată tradiție pedagogică acumulată în 50 de ani de existență.  
            In urma unui proces de selectie transparent( prin publicarea la avizierul scolii si anunt pe grupul scolii  artams@yahoogroups.com), desfasurat in perioada 01 08 2014 – 22 08 2014, au fost alese de catre o comisie de selectie, conform deciziei din 27 07 2014  nr. 49.2,  6 cadre didactice dornice de perfectionare si care au intrunit criteriile de selectie.
           Institutia organizatoare este  MOTIVATED LEARNING FOR EVERYONE Prof. M Lalkov, 3 1407, Sofia, Bulgaria, website:http//mlfe.info email:kina_dimitrova@hotmail.com; Organizator: Kina Dimitrova. Am ales acest provider deoarece si-a dovedit seriozitatea de-a lungul intregului proces precedent candidaturii si ulterior acesteia prin informatiile valoroase, promptitudinea cu care s-a realizat schimbul de informatie si personalitatea deschisa a organizatorului de cursuri.
           Pana in prezent s-au desfasurat trei mobilitati din cele sase prevazute in cadrul proiectului nostru dupa cum urmeaza:
           In perioada 20-24 octombrie 2014 d-na profesor de informatica Daniela Grecu a participat la cursul de formare, „Improving teaching and communication skills in the classroom”- Spania , Barcelona iar in perioada 3-7 noiembrie 2014, Ileana Dora Mirea, prof de lb engleza si Dinca Monica prof. de arte vizuale au participat la cursul  “Cooperative and Inquiry –Based Learning. Stimulating Students Creativity and Motivation “ – Londra, Marea Britanie.
           Pentru participarea la cursurile de formare, dupa anuntarea rezultatelor in cadrul AN, viitorii participanti au luat legatura cu organizatoarea cursului dna Kina Dimitrova din cadrul instituiei organizatoare “Motivated Learning for everyone”( http://mlfe.info ). Aceasta  a informat despre locatia de desfasurare a cursului (in acelasi hotel in care s-a facut si cazarea majoritatii participantilor in Barcelona si  Language Link 6 Duke's Road, London WC1H 9AD, United Kingdom +44 20 3214 8250 pentru cursul din Londra)), orele de desfasurare, materialele care trebuiau pregatite pentru prezentarea de inceput, si pentru activitătile la clasă în strânsa legătură cu tematica cursului: creativitate, cooperare şi tehnici motivationale, pentru a face faţă provocărilor unui schimb educaţional, cultural etc.
           S-a procedat la  informarea apoi pe Internet despre atractiile turistice, orele de vizita, taxele percepute cu scopul de  imbogatire a bagajului cultural (Sagrada Familia, Parcul Güell, Montjuic, artera La Rambla, etc), artistul care au stat la baza frumoastelor creatii arhitectonice (Antonio Gaudi) si principalele atractii turistice ale Londrei: Palatul Buckingham, Covent Garden, Trafalgar Square, British Museum, Victoria and Albert Museum, Big Ben si Cladirile Parlamentului, Muzeul de Istorie Naturala etc). între cele 4 ţări participante la curs
 (Estonia- 4 participanti), Bulgaria(4 participanti), Romania  (2  participanti), Croatia ( 1 participant).
            Premergător cursului, s-au purtat discutii cu organiziatorul de curs Kina Dimitrova, in vederea completarii actului tripartit, mobility agreement, a acordului cu institutia organizatoare, a confirmarii de implementare si participare. Accesarea grupului cursului pe facebook,  a website- ului instituitiei organizatoare. Participantii la curs  au primit informatii privind tematica cursului, programul de curs detaliat, completandu-se un chestionar al asteptarilor la curs.
           D-na Grecu , d-na Mirea si d-na Dinca au primit informatii despre formatorul cursului, domnul Klaas Geussens la cursul din Barcelona si d-na Reneta Bozhkankova pentru cursul din Londra. Toti participantii au pregatit un portofoliu electronic cu prezentari multimedia despre Romania, Dolj, Craiova si Liceul de Arte “Marin Sorescu”, cateva pliante despre oras si scoala, Insa, fata de celelalte participari (Comenius si Grundtvig) abordarea prezentarii din prima zi nu a depins de aceste materiale. Fiecare a trebuit sa se prezinte, sau sa si prezinte tara, orasul scoala prin viu grai sau in cadrul activitatilor creative sip e baza de chestionar( Inquiry Based Learning ).
Tarile participante au fost in cazul cursului din Barcelona -    9 Turcia ( dintre care 2 directori, un consilier educativ-psiholog, 2 prof engleza, 1 limba germana, alte discipline)
-    7 Polonia (2 reprezentatnti de la un ONG, 4 din invatamantul primar, 1 prof de matematica)
-    3 Romania (2 info, 1 turism)
-    2 Bulgaria (1 prof de lb spaniola, 1 prof de limba bulgara) si la  Londra  (Estonia- 4 participanti), Bulgaria(4 participanti), Romania  (2  participanti), Croatia ( 1 participant).
           În decursul celor 5 zile au fost trecute în revistă și exersate o serie de metode și tehnici creative, interactive de predare și învățare la cursul „Improving Teaching and Communication Skills in the Classroom”- Spania , Barcelona dupa cum urmeaza:
-    JIGSAW - Discutarea pe grupe de câte 4 persoane a sistemelor educaționale din țările fiecărui participant, răspunzându-se la 4 întrebari;  schimbarea grupurilor, și crearea altora noi unde se realizau discuții prin  specializarea pe cate o întrebare; se revenea la grupurile inițiale și erau prezentate răspunsurile din grupurile specializate.
-    Joc de concentrare – CLAP A PHRASE- fiecărui participant i-a revenit 1 literă sau 2 și trainer-ul  scrisa pe flipchart o frază relativ scurtă, formată din maxim 15 cuvinte, iar fiecare participant trebuia să bată din palme atunci cand ii venea rândul la litera sa, iar la pauză trebuia să batem din palme de 2 ori; scopul activității era de sincronizare și de lucru în echipă.
-    Completarea unui chestionar personal MY FAVORITES (culoare, mancare, film, vacanta de vis,  actor, persoana, etc) cu scopul ca in zilele urmatoare in urma discutiile sa fie identificata de catre alt participant persoana care corespunde descrieri din fisa.
-    Joc BINGO cu 25 de intrebari cu raspunsuri scurte gen YES/NO (grupate 5X5) cu care trebuia sa trecem pe la fiecare participant sa i le adresam si in cazul in care facem o linie sau o coloana numai de YES sa strigam BINGO. Scopul jocului a fost de spargere a ghetii si de intercunoastere.
-    CLOUD - fiecare participant a fost invitat sa  isi scrie parerea privind calitatile unui profesor urmat de discutii pe marginea celor scrise.
-    ROUND ROBIN – a fost organziata o mare masa rotunda in care fiecare participant a prezentat standardele unui bun profesor, la care ceilalti participant aceau adaugiri, exemple – contraexemple.
-    3 MIN INTERVIEW– interviu de 3 minute/persoana in perechi si apoi prezentarea in fata tuturor a celeilate persoane (disciplina predate, vechime, familie, hobby-uri, etc).
-    Jocuri care stimuleaza comunicarea  si pune in evidenta barierele lingvistice (MASTER DESIGNER - constructia unui obiect din figuri geometrice in care coordonatorul nu are voie sa arate modelul ci doar sa spuna unde sa fie asezate figurile și THE ISLAND GAME - identificarea unor insule gemene in functie de indiciile pe care le ofera cealalta persoana – lunga, seaman cu o portocata, varful de sus in A2, varful de jos in D10, etc).
-    TPR (Total Physical Response)  - exemplu de  invatare a unei limbi straine (in cazul nostru a limbii olandeze – 10 comenzi de genul Deschide usa, Inchide usa, Stai jos, Ridica-te, etc) in doar 5 minute prin metoda raspunsului fizic total
-    DOMINO – joc care pune in evidenta comunicarea scrisa (fiecare participant a primit unul sau doua biletele pe care erau scrise anumite comenzi de genul: Daca cineva ia un pix in mana atunci tu te invarti in jurul scaunului de 3 ori, Daca cienva bate palma cu profesorul atunci tut e ridici si spui COOL, etc
          Mijloace folosite în cadrul cursului au fost videoproiectorul, flipchart, fișe de lucru, note de curs, markere, lipici, foarfeci, hârtie colorată, laptop, etc.
Ca și metode de predare utilizate de catre formator: expunere, dialog, conversatie, exemple, jocuri nonformale, grupuri de lucru, , etc
            Pentru a populariza și promova activitățile de formare finanțate prin Agentia Națională, precum și pentru a prezenta metodele și tehnicile utilizate și însușite în cadrul cursului de formare “Improving Teaching and Communication Skills in the Classroom”  am propus în Calendarul Activităților Educative Judetene la nivelul judetului Dolj, pe anul 2014-2015 o masă rotundă  județeana cu titlul "Noi metode de predare si comunicare" (activitatea este deja aprobata si se regaseste aici http://www.ccddj.ro/perfectionare.php ) la care vor participa cadrele didactice din județ (aproximativ 100), de diferite specialități,  din mediul rural și urban.
             In cazul cursului “Cooperative and Inquiry- Based Learning. Stimulating students creativity and Motivation”, Londra 3- 7 noiembrie 2014  stagiul care s-a desfasurat pe parcursul a 5 zile, a avut ca scopuri generale: metode creative de predare pe baza de cooperare si colaborare, tehnici de lucru in grup si pe perechi, invatarea pe baza de chestionare/ intrebari, acesarea resurselor web pentru invatarea creativa si tehnici motivationale.         
          Obiectivele cursului au fost: cunoasterea si promovarea exemplelor de bunã practicã cu impact asupra procesului de invatamant intercultural in Comunitatea Europeanã; formarea de competente psiho-pedagogice didactice si sociale care aplicate in plan practic sã favorizeze educatia interculturala; formarea de competente necesare in elaborarea si derularea de proiecte Erasmus+.
        Activitatea de formare s-a desfasurat dupa urmatorul program:
Duminica: sosire, cazare la hotel Central, Londra. Tur al zonei ( Bloomsbury)
Luni – 3 11 2014 ora 14:00- 18:00 inregistrare, ice-breaking session: Kina Dimitrova, organizator, Reneta Bozhankova, formator. Introducere in invatarea cooperativa, invatare prin cooperare si colaborare, promovarea interdepentei pozitive. the language tree;-3 wishes game; My three wishes; Artifact game; My visit card; Acrostic games;
Marti: 4 11 2014 -sesiuni de team building, invatare prin cooperare si gandire laterala; activitati de grup  pentru instalarea climatului de lucru si a lucrului pe grupe; conceptul de invatare pa baza de intrebari; metode de implementare cu accent pe diferentele dintre abordarea traditionala si invatarea pe baza de intrebari/ chestionare. Ice- braking techniques:
A. Assumption boosting;  laddering; exaggeration, brain-sketching, reversal; storyboarding; random input; decision tree; slip writing; fishbone; my mystery spot
B. Tuckman’s Team Development Model( Forming; Storming; Norming; Performing)
Lateral thinking- Creativity- offering a new perspective on simple things. Inquiry- based learning – group work- questionnaires-cultural, geographical features
Miercuri 05 11 2014: metodede predare dezvoltarea de abilitati de lucru in echipa;cooperare in clasa, metoda jigsaw; lectia pe baza de chestionar; planificare de lectie bazata pe chestionar .
Joi: 06 11 2014 invatare colaborativa; tehnici colaborative, folosirea tehnologiei in invatarea pe baza de chestionar; abilitati cheie in invatarea pe baza de chestionar.
Vineri 07 11 2014 strategii de invatare prin cooperare; predarea abilitatilor sociale pentru lucru pe echipe eficient; dificultati posibile si provocari pentru aplicarea invatarii cooperative si a celei pe baza de intrebari in clasa, acesarea surselor de  internet pentru invatarea pe baza de intrebari (www.slideshare.net; www.simaulaproject.eu; www.eduwebinar.com.au; www.prezzi.com ); dezbatere Home- Schooling .                                                  
               La acestea s- au adugat prezentări  video și prezentări PowerPoint, exemple de bună practică; discutii libere in care au fost vizate diferentele sau asemanarile dintre sitemele educative ale tarilor participante; schimbul intercultural.
              Dimensiunea culturala a fost realizata si prin vizitarea pricipalelor atractii turistice, culturale din Londra: Big Ben; The Houses of Parliament;The Tower of London, Tower Bridge; Picadilly Circus, Nelson Column, Buckingham Palace; -the Changing of the Guards, British Museum, Madame Tussauds; St Paul’s Cathedral, Westminster Abbey, London Eye; Covent Garden; “Natural History Museum; “Albert and Victoria” Museum”. Seara muzicala-  ”Charlie and the Chocolate Factory”-musical–Theatre Royal Drury Lane; St. James Park, HydePark; Regent’s Park.
            In parioada 16- 20 martie urmeaza sa se desfasoare ultimele trei mobilitati din cadrul proiectului nostrum la cursul: Motvating students through Inquiry- Based Learning “- Stratford – Upon- Avon , Marea Britanie, sub indrumarea aceleiasi institutii organizatoare Motivated Learning for Everyone.
              Desigur, nu am fi putut traversa aceste frontiere interculturale fără sprijinul financiar primit în cadrul Programului Erasmus+ o oportunitate unica de dezvoltare profesională, personală şi intelectuală.
             

Activitatile de formare a fost realizată cu sprijinul financiar primit de la Comisia Europeana, prin Agentia Nationala pentru  Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii  Profesionale (ANPCDEFP), în cadrul Programului ERASMUS+, proiecte de mobilitate școlară.
Continutul prezentului material reprezinta responsabilitatea exclusiva a autorului si AN si Comisia Europeana nu sunt responsabile pentru modul in care continutul informatiei va fi folosit.


Coordonator proiect,
Mirea Ileana Dora
 

 
afiseaza mai multe
Adaugă un comentariu
Doresc să primesc un email când cineva comentează
Cei care doresc să fie informaţi în momentul în care un vizitator publică un comentariu nou, pot bifa căsuţa de sub câmpul e-mail.
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Contact:
Adresă: str. M. Kogalniceanu, nr. 3
Craiova, Dolj
Telefon: 0351 431 881
E-mail: anunturi[at]micapi.ro